W dniu 12 maja 2023 r. odbyło się MIĘDZYNARODOWE SEMINARIUM METODYCZNE Dusza – Umysł – Ciało, I N T ER N AT I O N A L M E T H O D O LO G I CA L S EM I N A R Soul – Mind – Body, zrealizowane ramach projektu „EDU-AKCJA 2022–2023: budowanie strategii edukacyjnej sprzyjającej społecznej inkluzji oraz rozwój edukacji zdalnej. Polski, norweski i islandzki kontekst”. Projekt realizowany jest z udziałem sześciu instytucji z Polski, Norwegii i Islandii: Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu, Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, Uniwersytetu Agder (Norwegia), Skien Kulturskole (Norwegia), Iceland University of the Arts (Islandia), Menntaskóli í Tónlist (Islandia). Partner projektu: Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego korzysta z dofinansowania w wysokości 143 575,20 euro przyznanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.
Seminarium odbywało się Centrum Symulacji UMP, przy ul. Rokietnickiej 7, w s. 008. Obrady Seminarium otworzył Prorektor ds. nauki i współpracy z zagranicą prof. dr hab. Michał Nowicki, a zaproszonych Gości powitała dr hab. Ewa Baum, prof. UMP. W programie seminarium znalazły się wykłady wygłoszone przez pracowników naukowych z uczelni polskich i zagranicznych (patrz Program Seminarium: PDF).
W ramach wykładu dr Marii Nowosadko poświęconego symulacji w edukacji medycznej uczestnicy Seminarium zostali zaproszeni do zwiedzenia sal dydaktycznych, w których odbywają się zajęcia z pacjentem w warunkach symulowanych.
W trakcie obrad Uczestnicy Seminarium mogli posłuchać utworów muzycznych przygotowanych przez przedstawicieli Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego. Dla Uczestników Seminarium organizatorzy przygotowali przerwę kawową i przerwę na lunch.
Podstawowe informacje o Seminarium |
|
Abstrakty wystąpień zaplanowanych w programie Seminarium | |
Uczestnicy Seminarium | |
Przywitanie zaproszonych Gości Prodziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu |
|
Otwarcie Seminarium Prorektor ds. Nauki i Współpracy z Zagranicą |
|
|
W trakcie obrad Dr hab. Ewa Baum, prof. UMP i prof. dr hab. Ewa Murawska Prof. dr hab. Michał Nowicki i dr Maria Nowosadko
|
Transfer kultury i uwarunkowania mentalne – świat muzyczny w XIX wieku Cultural Transfer and Mindset – On 19th Century Musical World Prorektor ds. projektów badawczych, promocji i ewaluacji Uczelni Prof. AMP dr hab. Mikołaj Rykowski |
|
O potrzebie edukacji społeczeństwa w zakresie wiedzy suicydologicznej On the need to educate the soiciety in the field of suicidology knowledge Prof. AJP dr hab. Adam Czabański |
|
Skandynawskie wzorce, praca u podstaw i bitwa o kulturę – kilka refleksji z realizacji projektu Edu-Akcja 2022-2023 Scandinavian patterns, work at the foundations and the battle for culture - a few reflections from the implementation of the Edu-Action 2022-2023 project Prof. dr hab. Ewa Murawska |
|
Obój-rys historii społecznej i współczesna metodyka gry Oboe – a historical outline and contemporary methodology of playing Dr Łukasz Krzemiński |
|
Symulacja w edukacji medycznej - nauczanie komunikacji z pacjentem w warunkach symulowanych Simulation in medical education - teaching communication with the patient in simulated conditions Dr Maria Nowosadko |
|
Symulacja pracy z laparoskopem | |
Na sali porodowej | |
Chirurg przygotowuje się do operacji w Centrum Symulacji | |
Przerwa kawowa | |
Zapobieganie wykluczeniu społecznemu osób doświadczających zaburzeń psychicznych okresu okołoporodowego Preventing social exclusion of people experiencing perinatal mental health problems Dr Katarzyna Wszołek |
|
Możliwość wykorzystania dynamicznych technik jogi dla redukcji stresu związanego z pracą Ability to use dynamic yoga techniques for reducing work-related stress Dr Agnieszka Żok |
|
Poranek muzyczny - Koncert dla duszy, ciała i umysłu | |
Muzycy z Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu |
|
Obój (wł. oboe, skrót: ob.) – Instrument dęty drewniany z grupy aerofonów dwustroikowych. Obój należy do grupy instrumentów z podwójnym trzcinowym stroikiem |
|
Kształtowanie kompetencji psychospołecznych jako odpowiedź na zagrożenia związane ze stygmatyzacją, uprzedzeniami i wykluczeniem Developing psychosocial competences as a response to threats related to stigma, prejudice and exclusion Dr Monika Matecka |
|
Znaczenie uwarunkowań kulturowych dla inkluzji społecznej Importance of cultural determinants for social inclusion Prof. UMP dr hab. Ewa Baum |
|
"Cała klasa tworzy wspólną całość" - doświadczenie nauczyciela w zakresie integracji społecznej poprzez muzykę “The whole class create a common unit” - a teacher’s experience of social inclusion through music Ole Andreas Meen i Trine Ørbæk |
|
Towards Social Responsibility and Tolerance: Student Participation in Socially Engaged Music Projects Þorbjörg Daphne Hall |
|
Zakończenie Seminarium |